לפרטים חייגו:072-3310326

כלי רכב ממלאים תפקיד, שלא ניתן להכחישו, בהגברת הזיהום הסביבתי. מדינות רבות יישמו אמצעים לבלימת פליטות גזי החממה ולבקרת רמות הזיהום. בו זמנית הן גם הכריזו על הליכי גריטה שנועדו להיפטר מכלי הרכב הישנים, שהם הגורמים העיקריים לעלייה בפליטות הגז. 

הליך גריטת רכב 

גריטת רכבים – פירושה חיתוך המכונית לחתיכות ומחיזורן למטרות שונות. אבל לפני שאתם מוסרים את הרכב לגריטה, יש כמה דברים שכדאי לדעת. 

אם הרכב שלכם מתחיל לעשות בעיות אתם צריכים למכור אותו לקונה רכבים במזומן בחיפוש בגוגל תמצאו את מבוקשכם.

מתי לגרוט את הרכב?

הסיבות העיקריות לגריטת רכבים הן: חיי הרכב, מצבו והתקינות שלו. הבה נבחן את המקרים בהם יתכן שתצטרכו לגרוט את המכונית שלכם.

  • אם המכונית ניזוקה בתאונה באופן קשה – לעתים, הנזק עשוי להיות מעבר לנזקים המקובלים על חברות הביטוח. אם חלקי הגוף המחזקים את הרכב נפגעו, יתכן שהרכב לא ייחשב תקין גם לאחר שתתקנו ותשפצו אותו.
  • אם חיי הרכב הגיעו למגבלה המקסימלית המותרת (אחרי הכול כל רכב מורשה לשימוש לתקופה מסוימת בלבד), לרוב לאחר 20 שנה, ניתן יהיה להאריך את השימוש ברכב אם הוא במצב תקין ועבר את בדיקות משרד הרישוי.
  • אם המכונית לא הייתה בשימוש במשך תקופה ארוכה – יש לגרוט אותה. אם הרכב עמד ללא שימוש במשך זמן רב מהרגיל, ולא ניתן להחזיר אותו לכביש גם לאחר שיפוץ, הוא יועבר לגריטה.

הליך גריטת מכוניות

יש בארץ כמה חברות המפעילות מגרשי מכוניות והן מוסמכות לבצע גריטת רכבים. אתם יכולים ליצור קשר עם אחת החברות האלה כדי שיטפלו בגריטת הרכב שלכם.

ביטול רישום הרכב במשרד הרישוי 

שימו לב, לא ניתן לקבל ביטול רישום עבור רכב שיש עליו עיקול, שיעבוד, חוב או כל מגבלה אחרת. כלומר, לפני הגשת הבקשה לביטול הרישום, עליכם לדאוג להסרה של כל מגבלה המוטלת על הרכב. 

המסמכים הנדרשים כדי לקבל אישור לביטול רישום הרכב, כוללים:

  • תעודת זהות של בעל הרכב
  • רישיון רכב – אם הוא בתוקף:
    • לקבלת החזר בגין אגרת הרישוי ששילמתם, עליכם למלא טופס בקשה להחזר אגרת רישוי, שיאפשר לכם לקבל החזר כספי על חלקה היחסי של האגרה מיום ביטול הרכב ועד לסיום תוקף רישיון הרכב.
    • רישיון הרכב – אם אינו בתוקף: 

עליכם לשלם את חלקה היחסי של אגרת הרישוי מיום סיום התוקף ועד להגעתכם למשרד הרישוי כדי לבטל את רישום הרכב. אם הרכב היה במעמד של ׳הפקדה׳, לא ייגבה מכם תשלום.

  • צילום המחאה, בה מופיעים פרטי חשבון הבנק של בעל הרכב הרשום, ומסמך מהבנק המעיד על ניהול החשבון.

מה קורה אם בעל הרכב עצמו לא יכול להגיע למשרד הרישוי?

במקרה זה ניתן לשלוח למשרד הרישוי מיופה כוח, המחזיק בטופס ייפוי כוח של בעל הרכב, מלא וחתום (אפשר גם למלא ייפוי כוח בכתב יד), יחד עם תעודת הזהות המקורית של בעל הרכב הרשום, ותעודת הזהות של מיופה הכוח.

וואטסאפ כתובת חייגו עכשיו